Globalt fokus med Råsundaföreningen

04 december
Skytteholmsvägen 12 (Visa karta)

Medlemsmöte om Socialdemokraternas internationella engagemang.

Behovet av globala lösningar har aldrig varit större än nu. Många av de frågor som skapar oro hos människor kräver i allra högsta grad globala lösningar. Det gäller både migrations- och klimatfrågan men också den ökade ojämlikheten, den växande nationalismen och hoten mot demokrati och yttrandefrihet. Men i stället ser vi hur allt fler politiska ledare propagerar för att sätta den egna nationens intressen först. Kortsiktiga lösningar som handelstullar, minskat bistånd och nya murar mot omvärlden blir ett sätt att visa politisk handlingskraft.

Hur vill då istället socialdemokratin arbeta för internationella lösningar, global solidaritet och minskade murar?

Tisdagen den 4e december har Råsundaföreningen glädjen att gästas av det socialdemokratiska partiets biträdande internationella sekreterare, Evin Incir. Evin har en bred erfarenhet från internationella frågor och har bland annat arbetat för Olof Palmes internationella Center och är även före detta generalsekreterare för IUSY – Världens unga socialdemokrater.

Evin kommer att berätta om aktuella globala utmaningar för Socialdemokraterna och bjuda in till gemensam diskussion kring dessa frågor. Mötet äger rum tisdagen den 4 december kl 18.00 i partilokalen på Skytteholmsvägen 12. Mötet bjuder även på julfika med glögg och pepparkaka.

Alla medlemmar, oavsett förening, är givetvis varmt välkomna!

Välkomna önskar Råsundaföreningens styrelse