Välkomna till Arne och Sara

[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_single_image image=”101″ border_color=”grey” img_link_target=”_self” alignment=”none”][vc_column_text]Den här sidan är Socialdemokraternas nya kanal för att kommunicera politik i Solna. Här kommer vi att lägga ut löpande och aktuell information om vår politik och de utmaningar som vi ser för Solna. Dessutom lär du känna oss, Arne och Sara, lite bättre. Vi hoppas kunna stimulera till debatt och nyfikenhet men också bidra till att förtydliga den socialdemokratiska linjen i Solnapolitiken.

På denna sida kan du förvänta dig att få läsa två olika slags inlägg:
1. Vi kommer också att kommentera och ge lite mer analys till aktuella politiska frågor.
2. Vi kommer att rikta uppmärksamhet på verksamheter som vi tycker är viktiga och som inte annars erbjuds utrymme i det offentliga samtalet.

Vidare anser vi att möjligheten att kommentera och ge lite analys är idag en stor brist. Det är ingen kritik mot våra lokala tidningar, men inte sällan får vi frågor via e-post om var vi Socialdemokrater står i givna frågor eller vad som är motivet till att vi agerar på det ena eller det andra sättet. Det finns således ett behov att vi Socialdemokrater i Solna visar vårt
ställningstagande eller att vi kommenterar eller ger vår analys av sakfrågor som är aktuella i Solna.

I rollen som oppositionsråd i Solna besöker vi också flera spännande aktörer som är verksamma i Solna. Vi vill gärna dela med oss av dessa guldkorn till er och hoppas på så sätt ge er nya perspektiv på den kommun som vi verkar i.

Vi kommer inte ta någon debatt här på sidan, utan den hänvisar vi till facebook, twitter eller andra kanaler som bättre lämpar sig för kortfattade och snabba kommentarer.

Vi hoppas att du ska finna denna sida intressant och givande. Nu sätter vi igång!

Vi tar gärna emot förslag på vad ni vill läsa mer om eller teman ni vill att vi ska granska mer.

Bästa Hälsningar
Arne Öberg och Sara Kukka-Salam[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/1″][/vc_column][/vc_row]