RÖSTA PÅ SOCIALDEMOKRATERNA DEN 9 SEPTEMBER!

Visste du att 1 av 4 elever i Solna inte klarar grundskolan? Visste du att endast 9 % av alla bostäder som byggts i Solna sedan 2010 varit hyresrätter? Visste du att Moderaterna styrt Solna i 20 år?

Ett Solna för alla – där din bakgrund inte avgör din framtid

Valet i höst handlar inte om ja eller nej till att Solna ska vara en företagsvänlig kommun med låg skatt. I den frågan är nämligen alla partier i Solna, från vänster till höger, rörande överens. Det ska Solna vara. Höstens val handlar om huruvida Solna ska vara en kommun för alla eller inte. Ska Solna fortsätta vara en kommun där alla får klara sig själv eller bli en kommun där vi möter framtiden genom att jobba tillsammans? Solna står inför ett viktigt vägval.

Valet handlar om huruvida Solna ska fortsätta vara en kommun där det är föräldrars utbildningsnivå som avgör vilka barn som klarar grundskolan eller om Solna ska bli en kommun som satsar tillräckligt på skolan så att varenda unge klarar skolan.

Valet handlar om huruvida Solna ska fortsätta vara en kommun där det är storleken på föräldrarnas plånbok som avgör vilka ungdomar som kan flytta hemifrån eller om Solna ska bli en kommun som bygger hyresrätter så att alla har råd att flytta hemifrån.

Valet handlar om huruvida Solna ska fortsätta vara en kommun där politiker prioriterar dyra skrytbyggen framför satsningar på vår gemensamma välfärd.

I decennier har vi socialdemokrater kämpat för ett samhälle där alla får chansen att lyckas i livet, där din bakgrund inte avgör din framtid. Vi har gjort det för att det är rätt, för att alla människor är lika mycket värda, men också för att det är smart. Det jämlika samhället är ett tryggt samhälle.

Så vill vi att Solna ska vara. Solna ska vara en stad för alla.

//Arne Öberg och Sara Kukka-Salam, oppositionsråd för (S) i Solna

Våra fem viktigaste vallöften för Solna:

• ANSTÄLLA FLER PEDAGOGER I FÖRSKOLAN

Ingen barngrupp ska ha fler än 15 barn.

• ANTÄLLA FLER LÄRARE I SOLNAS SKOLOR

Så att alla barn klarar grundskolan.

• BYGGA 500 HYRESRÄTTER VARJE ÅR

Så att alla unga har råd att flytta hemifrån.

• BYGGA NYA ÄLDREBOENDEN

Det ska vara tryggt att åldras i Solna.

• ORDNING OCH REDA I EKONOMIN

Skattepengar ska inte gå till konsulter och skrytbyggen.

Vill du läsa alla våra vallöften för Solna?  Ladda ner vårt Valprogram 2018 eller klicka dig vidare till fliken ”Vår politik” här på hemsidan.