STOPPA SKIP STOP!

Moderaternas skip stop har inte ökat turtätheten nämnvärt men har inneburit nedskärningarna i trafik för invånare i Botkyrka, Haninge, Huddinge, Solna och Sollentuna.

Tanken med skip stop var god: vi skulle få fler tåg och de kunde användas för att korta ner resorna för de som bor längst bort, utan att andra skulle få det sämre. Det kan inte ha undgått någon att resultatet blev något helt annat. Försöket med skip stop är inget annat än ett fiasko. Vi Socialdemokrater tycker att det är dags att tänka om. När resultatet är så långt ifrån den ursprungliga tanken måste man kunna erkänna att det blivit fel och göra allt man kan för att komma upp på banan igen. Beslutet om skip stop togs i blindo, men ändå vägrar moderaterna i landstinget att tänka om. Istället för att införa fler tåg har flera delar av länet fått färre tåg. Detta tillsammans med misslyckade inköp av nya tåg och dåliga byte av operatör blir en cocktail av svek, misslyckande och blåögdhet.

Nu kräver vi att moderaterna gör om och gör rätt!

Håller du med?

Moderaternas skip stop har blivit ett fiasko. Nu kräver vi att de gör om och gör rätt. Håller du med? Skriv under vårt upprop idag!

An error occured:
Unable to get form data from the server: Unauthorized (401)

Vi sparar dina kontaktuppgifter för att kunna skicka mer information om bloggtemat till dig.

Arne Öberg & Sara Kukka-Salam, oppositionsråd (S) Solna