Sommarens viktigaste jobb – Hjälp (S) i Solna att vinna valet!

Du kan vara skillnaden mellan valvinst och valförlust i Solna 2018! Vi söker därför ett gäng valarbetare som är ansvariga för att organisera och bedriva valkampanjen ute i våra olika stadsdelar i Solna.

I Solna har vi idag ett spännande kommunalrådsteam och engagerade gruppledare och nämndpolitiker som nu gör allt för att vinna val. Påhejade av 470 medlemmar i våra 5 stadsdelsföreningar. Nu behöver vi ge järnet för att se till att vårt budskap når fram till solnaborna och vinner valet! Läget är mycket jämt och inget block fick i senaste valet egen majoritet.

Vi söker nu dig som vill hjälpa oss att vinna valet i Solna! Under valrörelsens sista veckor kommer vi att ha ett gäng valarbetare som är ansvariga för att organisera och bedriva valkampanjen ute i våra olika stadsdelar i Solna. Du kommer att vara den som är ute och samtalar med solnabor, leder, mobiliserar och organiserar valarbetare och värvar nya medlemmar. Vi söker dig som vill bidra med stort engagemang och glädje till valrörelsens slutspurt!

• Vi söker därför efter ett gäng lokala valarbetare på heltid eller deltid som är taggade på att kan hjälpa oss med följande:
  • Planera och leda en valrörelsekampanj
  • Kampanja och övertyga Solnaborna tex. stå i valstuga, delta i dörrknackningar, torgmöten
  • Entusiasmera, stötta och leda våra ideellt aktiva och förtroendevalda
  • Rekrytera nya medlemmar
  • Få människor att växa och skapa engagemang

Kvalifikationer

Vi söker sig som:
Har en god kännedom om och förståelse för Socialdemokraternas ideologi, sakpolitik, organisation och inre arbete
Har en god vana av kampanjarbete för Socialdemokraterna
Är en utåtriktad och social person som tycker om att umgås med andra
Gillar att ta ansvar och leda andra människor

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att leda andra människor
Erfarenhet av att ha planerat och genomfört kampanjarbete
Självklart delar du Socialdemokratins värderingar.

Placeringsort, tillträde, anställningsform, kontakt

Placeringsort är Solna. Tjänsten är en visstidsanställning. Sysselsättningsgrad 50-100 % med oreglerad arbetstid samt kvälls- och helgarbete. Tillträde 5e aug 2018 eller genom överenskommelse och fram till 10e sep 2018.

Ansökan och kontaktpersoner

Ansökan, med personligt brev och CV, epost till [email protected]  senast den 2a maj 2018. Vänta inte för intervjuer görs löpande!  Skriv ”Ansökan” i epost rubrik. Skicka gärna din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval.

För upplysningar om tjänsten:
Hélène Sevastik 076-217 76 98